söndag 10 april 2011

2011-04-10 Trädgårdsbilder

Nu har vi jobbat lite i trädgården (jag, Alice och Sven som hjälpt till med en av buskarna och med rosen). Egentligen syns det inte så mycket tycker jag men på sikt gör det  nog det. Jag vill ju såklart att allt ska synas DIREKT!

Morgonkaffe-hörnan! Perfekt hörna med morgonsol. Buskarna utanför staketet slår snart ut och de två krukorna innehåller lavendel. Till höger ser man en jordhög och det uppgrävda buskskelettet.


Österrabatten! Den består nu av klematis (okänd sort), kaukasisk förgätmigej, blå höstvädd, stjärnflocka, silverarv.


Rosen som fanns när jag flyttade in. Vet inte vad det är för sort så det går under namnet Camillas Ros. Sven hjälpte mig att klippa den proffsigt igår.


Ett trimbord kan användas till mycket! :)





0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Jardin et Pastis - trädgård prylar mat mode tåg och annat njutbart powered by blogger.com
Design by Free7 Blogger Templates Simple Clean