måndag 4 april 2011

Fantastiska hotell i Europa

De senaste åren har jag haft förmånen att få bo på flera ljuvliga hotell och några av dem vill jag visa här på bloggen. Jag är ingen stor älskare av de sedvanliga businesshotellen utan brukar försöka hitta lite mer personliga hotell med det lilla extra.

Hotel du Lac - Vevey, Schweiz
Lyx, behagligt, vackert och med en utsikt som får själen att må bra. Jag förstår varför man kring sekelskiftet och fram till 30-talet lät personer med "själsliga besvär" åka hit. Denna fantastiska utsikt gör underverk med själen. Ett SPA som är gudomligt! Dessutom har man ett Art Deco-rum som är ett rum med originalinredning från sekelskiftet som är helt otroligt.

De Luxe-rum

Entrén

Art Deco-rummet

Lounge

Utsikt från ett rum


Hotel du Lac webb

Hotel des Trois Couronnes - Vevey, Schweiz
Lika ljuvligt som Hotel du Lac om inte ännu bättre. Men Hotel du Lac är lite mysigare, lite mindre, inte riktigt lika "tjusigt".

Svit

Pool

Pool

Trapphallen


Hotel des Trois Couronnes webb

Hotel Grimaldi. Haut de Cagnes, Frankrike
Ett underbart sött LITET bedårande hotell i Haut de Cagnes, 10 minuters bilresa från Nice flygplats (bara 5 kilometer)! Bara några få rum (försök att få "sviten" som har en otrolig utsikt över medelhavet från takterassen). Dessutom är restaurangen på hotellet fantastisk och där har jag ätit mitt livs godaste färska gåslever. Det går en liten buss i skytteltrafik från Haut de Cagnes ner till Cagnes sur Mer och den är helt kostnadsfri (Sverige borde ta efter...).

Hotellet

Dubbelrum

Sviten


Hotel Grimaldi webb

Hotel Kaiserin Elisabeth - Wien, Österrike
Mysigt (min inte såå lyxigt som de ovan) med en FANTASTISK service. Jag ringde ner till Room Service kl 05 och frågade om jag kunde få en "café creme". "Everything is possible Madam" var svaret och 3 minuter senare kom en kopp rykande härligt nybryggd kopp kaffe upp till rummet!

Dubbelrum

Receptionen

Hotellbaren


Hotel Kaiserin Elisabeth webb

Grand Hotel Cavour, Florens, Italien
Vackert med perfekt läge och en SUPERB frukostbuffé!

Entré

Utsikt

Dubbelrum


Grand Hotel Cavour webb

Skodsborg Hotel og SPA - Skodsborg, Danmark
Nordens svar på de schweiziska hotellen. Vackert med strålande utsikt över Öresund och Sverige.

Hotellet

Utsikt från takterassen över Sverige

Matsalen

Skodsborg Hotel og SPA webb

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Jardin et Pastis - trädgård prylar mat mode tåg och annat njutbart powered by blogger.com
Design by Free7 Blogger Templates Simple Clean