lördag 9 april 2011

Konstruktiv trädgårdsdag!

Och nyttig - tror det är bra träning :) Ett av spirea-liken är nu uppgrävt HURRA. Jag gjorde förarbetet och Sven  tog det sista. Totalt ca 2 timmar. Jag har SEX sådana lik... hm... en massa timmar. Samtidigt som hans tax och dagbarn-tax VACKRA VERA  lekte runt med Alice. Bilder på min andra blogg GLADA ALICE. Sedan plantering i österrabatten som blev lite större. Bilder imorgon. Trädgården ser visserligen ut som en byggarbetsplats just nu men man kan nog se potentialen :) Jag kan se den i alla fall! Och efter allt slit: suberb middag hos Sven. Alice nu helt slut och jag med! Fortsättning imorgon! Mest rundor till containern. Sven sa förresten att vi har Sveriges bästa jord så att jag behöver inte köpa en massa dyr (och tung) jord... kan ju vara bra att veta :) Insåg idag att jord väger massor efter snabbesök på PLANTAGEN.

Pax vobiscum!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Jardin et Pastis - trädgård prylar mat mode tåg och annat njutbart powered by blogger.com
Design by Free7 Blogger Templates Simple Clean